7- Christmas is All Around

Nu har det varit Jul! <3<3 Har varit så härligt!

På Julafton, den 24., pyntade vi granen och packade in de sista julklappar. Mamma tillagade maten. Vi hade en 5 kg tung skinka!! XD Ninja var mycket intresserad av granen, hon måste nog ha suckat och undrat vart hon har hamnat nu. "Först drar dom in ett träd, sen hänger de en massa saker i det och sen petar de en massa mystiska paket under så att jag inte kan ligga under det heller". Nåja, hon har nog låtit den vara mesta dels (morgonen till den 25. så hade granen vällt lite - den stod och lutade mot vägen bakom ^^') men inget farligare än det. Nåja, allt som allt så har hon skött sig bra!

På kvällen åt vi julmaten, plockade undan och kokade kaffe, sen satte vi oss ner och öppnade våra klappar. Som vi alltid gör så tog Micke och jag varannan klapp från trädet och gav den till den person den skulle till ^^

Jag fick en filt med snöflingor, 6. HP-filmen och ett presentkort av pappa, en morgonrock, metallic-pennor och ett ljus av mamma, en "eggtimer" av Micke XD (så att jag vet när äggena har kokat klart), pengar av mormor och en mugg av Johanna ^^

Plus så fick jag en värmeljushållare, värmeljus med vaniljdoft och vaniljdoftessens av Danella och Eifos ^^
Men de är i lägenheten, så jag har ingen bild på det..

Efter julklappsöppnandet så gick vi alla mer eller mindre genast och la oss. Pappa och Micke hjälptes ännu åt att installera Mickes nya flata dataskärm som han fått, före dock ^^

Den 25. fortsatte vi med att fira den spanska julen. Mamma, Micke och jag hjälptes åt att laga "cannalones" och sen åt vi dem tillsammans med en sallad som pappa hade rört ihop ^^ Sen på kvällen såg vi HP-filmen XD Såå bra! <3<3

Den 26. hände egentligen inget, vi satt alla och slöa typ XD Vi förde Micke till ett Lan, på kvällen. Han ska vara där ett paar dagar nu!

Som avslutning, en bild på vår julgran med Ninja under XD

Kommentarer
Postat av: Dane

HAHA åt Ninja XD

2009-12-27 @ 18:39:47
URL: http://erunamiryene.blogg.se/
Postat av: The Lyrics Of My Life - En ung grabb som skriver poesi.

The Lyrics Of My Life - En ung grabb som skriver poesi.



Det finns dagar som är som trappor, man måste välja om man ska gå upp eller ner.

Det känns som jag har fått alldeles för många trappor så det är värt att lägga ned lite tid på att skriva om vilket håll man gick eller ska gå. Dels för det känns skönt att få ut alla tankar och känslor och dels för att alla val jag gör är minnesvärda. Det är det som gör mitt liv..



I bloggen skriver jag min egen poesi, som blandas med mina tankar och åsikter.

Ett + med bloggen är att jag har något som heter I FOKUS. Där mina läsare får synas under en veckas tid.

Så kommer jag också variera med tävlingar ibland och tips!



http://thelyricsofmylife.blogg.se

2009-12-27 @ 19:28:51
URL: http://thelyricsofmylife.blogg.se/
Postat av: Ka

fin blogg :)

2009-12-27 @ 19:43:11
URL: http://priiinah.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha, Ninja e charmig hon xD

2009-12-29 @ 15:06:38
URL: http://zandra91.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0